Jak tworzyć treści internetowe wspierające obsługę klienta

Dodany przez Mariusz


Opublikowany styczeń 30, 2019


Klient

Firmy, które planują i działają mając za cel satysfakcję swoich klientów osiągają lepsze wyniki. Twój biznes w Internecie nie jest tu wyjątkiem, począwszy od wysokiej jakości tłumaczenia tekstów, a skończywszy na strategii działania mediów społecznościowych na miarę wymagań użytkowników.

Dobra obsługa klienta rozwinie Twój biznes

W każdej firmie, czy to lokalnym biznesie czy profesjonalnych usługach, obsługa klienta jest fundamentalna dla rozwinięcia korzystnych relacji, które staną się sukcesem wykraczającym poza liczby, tak więc warto poświęcić czas i środki na wprowadzenie w życie efektywnych planów poprawy zawartości Twojej strony internetowej zgodnie z tą zasadą, niezależnie od tego czy chodzi o sklep internetowy, stronę rodzinnego biznesu, internetowy profil czy stronę korporacyjną.

Tekst jest bazą operacyjną strony internetowej ukierunkowanej na obsługę klienta, ponieważ szybko przybliży Cię lub oddali od wyznaczonych celów, wystarczy pierwszy rzut oka na stronę główną. Tworzenie precyzyjnych, użytecznych i ciekawych treści może być wyzwaniem, ale zagwarantuje Ci lepsze możliwości w perspektywie średnio i długoterminowej. Ponadto pozwoli Ci usprawnić tłumaczenia online jeśli zechcesz poszerzyć swoje horyzonty i stworzyć wersję Twojej strony internetowej w innym języku.

Ważne: Często strona internetowa nie służy do bezpośredniej interakcji z użytkownikami i potencjalnymi klientami, ale i tak powinieneś pomyśleć o treściach zorientowanych na obsługę klienta, tak aby wiadomość, którą chcesz przekazać została odpowiednio odebrana.

Jak możesz się domyślić, tekst nadaje kształt stronie internetowej ukierunkowanej na obsługę klienta, ale istnieją też inne czynniki, które będziesz musiał uwzględnić w zawartości Twojej strony.

Poznaj swojego klienta, aby sprzedawać więcej

Czy chodzi o Twoją stronę internetową czy o jakikolwiek inny model biznesowy, posiadanie jak największej ilości możliwych informacji o użytkownikach jest kluczowe dla stworzenia odpowiedniego i efektywnego planu. Poznanie profilu Twoich klientów pomoże Ci stworzyć precyzyjne treści, które zachęcą do wizyt i/lub zakupów.

Aby poznać Twoich obecnych i przyszłych klientów, możesz zdecydować się na różne opcje w zależności od swoich potrzeb i celów, na przykład na stworzenie publicznych lub prywatnych ankiet przy pomocy Google Forms lub SurveyMonkey, na użycie automatycznych wiadomości e-mail dla pogłębienia relacji z użytkownikami, na zastosowanie lepszych tłumaczeń tekstów online aby docierać do klientów poprzez poprawny język oraz na nagradzanie klientów udanymi programami lojalnościowymi.

Odpowiadaj jeszcze przed otrzymaniem pytań

Treści muszą uprzedzać wątpliwości, które mają użytkownicy odwiedzający Twoją stronę w poszukiwaniu produktu lub usługi, tak aby wszystko było rozwiązywane szybko i efektywnie.

Oprócz translatorów internetowych w celu lokalizacji treści oraz sekcji najczęściej zadawanych pytań (FAQ), cała zawartość strony musi być nastawiona na potrzeby klienta, tak by w krótkim czasie stworzyć relację zaufania.

Treści na stronie internetowej muszą mieć sensowną strukturę

Zarówno informacje na stronie głównej, jak i na podstronach wymagają pewnego stopnia hierarchizacji, tak by były bardziej zrozumiałe i czytelne dla użytkowników. Bloki informacyjne są ważne dla organizacji każdej sekcji i ułatwienia odwiedzającym drogi do poszukiwanej przez nich części.

Wiele badań wskazuje, że użytkownicy nie czytają strony w całości, ale czytają powierzchownie, wykonując coś w rodzaju ogólnego przeskanowania, które pozwala im na namierzenie interesującego ich fragmentu. Właśnie w tym momencie odpowiednie obrazki, prawidłowy projekt i rezultat usług tłumaczeniowych pozwolą Ci na optymalizację każdej wizyty.

Zawsze stawiaj klienta w centrum

Słynne zdanie „klient ma zawsze rację” może podlegać dyskusji, ale ukazuje kluczową zasadę dla każdej firmy, a w przypadku treści internetowych ma bezpośrednie zastosowanie co do odczuć odwiedzających i potencjalnych klientów. Tworzenie tekstów i elementów nawigacji zorientowanych na obsługę klienta może zadecydować o różnicy w wynikach Twojej strony internetowej, dlatego zadbaj o każdy szczegół, tak żeby o niczym nie decydował przypadek.