Język obcy w firmie spedycyjnej i transportowej - jak komunikować się z klientami zagranicznymi?

Dodany przez Mariusz


Opublikowany maj 13, 2019


Cs-botam

Skąd pomysł na taką usługę? Jakie były początki firmy?

Pomysł na biznes pojawił się w związku z zaobserwowaną przez nas potrzebą transportów dedykowanych w firmach produkcyjnych z rejonu Wrocławia.

Zaczęliśmy działać w transporcie ekspresowym przeszło 10 lat temu, gdy rynek transportowy nie był jeszcze tak mocno nasycony jak dziś.

Nasze początki to 3 pojazdy typu bus plandeka. Z biegiem lat rozwijaliśmy własną flotę pojazdów, dział spedycyjno-dyspozycyjny. W roku 2018 pokonaliśmy naszymi pojazdami 4,5 mln kilometrów po europejskich drogach realizując 99% dostaw w terminie.

Jak usługa rozwijała się w kierunku międzynarodowości?

Rynek usług ekspresowych jest bardzo wymagający. Aby sprostać wymaganiom Klientów potrzebny jest ciągły rozwój przedsiębiorstwa. Stąd też nasza ekspansja na rynki zagraniczne. Dziś obsługujemy firmy z takich krajów jak: Niemcy, Włochy, Austria, Francja czy Hiszpania. Aby być blisko klienta, staramy się posługiwać w językach Klientów, zatrudniamy wielojęzycznych specjalistów.

Jakie wyzwania stawia przed Wami obsługa klientów w językach obcych?

Rozmowa z klientem w języku obcym bardzo często nie sprowadza się jedynie do właściwego słownictwa. Budowanie zaufania Klientów to złożony proces. Znajomość kultury danego kraju to dodatkowy atut. Wypracowaliśmy procedury, które pozytywnie wpływają na nasz biznes - system odpowiedzi na zapytanie Klienta w ciągu 7 minut, podstawienie pojazdu w ciągu 2 godzin od potwierdzenia zlecenia oraz 99% skuteczności w terminowości dostawy.

Jak wygląda u Was proces/workflow wdrażania nowej wersji językowej?

To prosty proces. Gdy pojawia się potrzeba wdrożenia wersji językowej kontaktujemy się z turbotlumaczenia.pl i kompleksowo zlecamy tłumaczenie tekstów. W naszej branży czas jest kluczowy. Tutaj podobnie - zależy nam na szybkim działaniu, stąd wybór padł na biuro tłumaczeń online turbotlumaczenia.pl.

Czy planujecie ekspansję zagraniczną? Jeżeli tak to jakie języki bierzecie pod uwagę i dlaczego akurat te?

Jesteśmy otwarci na współpracę z klientami ze wszystkimi krajami w Unii Europejskiej - jeśli tylko u nich zajdzie potrzeba transportu dedykowanego. Nie zamykamy się na określone regiony w Europie. Wiemy, że branża transportowa charakteryzuje się ciągłymi zmianami. Jesteśmy przygotowani na te zmiany zmiany i rozwój.

Poproszę o 3 zdania z poradą dla młodych firm, które chcą zdobyć świat. :)

Myślę, że kluczem do sukcesu jest cierpliwość i nie poddawanie się w trudnych momentach. Warto być uczciwym, to procentuje.

 

Wywiadu udzielił:

Marcin Bobik - Managing Partner

W Express BOTAM pomagam firmom produkcyjnym dostarczającym komponenty dla branż m.in. automotive, metalurgicznej oraz farmaceutycznej, w organizacji ekspresowego dedykowanego transportu „just in time” na terenie całej Unii Europejskiej. Organizując szybki transport, chronimy firmy produkcyjne przed przestojami i niezaplanowanymi problemami z dostawą elementów niezbędnych do kontynuowania procesu produkcji. Zapewniamy szybki odbiór ładunku w ciągu maksymalnie 2 godzin od momentu potwierdzenia zlecenia, gwarantując dostawę na czas do odbiorcy na poziomie 99,9%. Gwarancja BOTAM to zobowiązanie do dostawy w terminie lub darmowa dostawa.

www.botam.eu