Jak wykorzystać lokalne SEO

Jak być widocznym w wyszukiwarce. To pytanie, które powinny zadawać sobie wszystkie firmy, również te oferujące usługi związane z określonym obszarem geograficznym. Może wydawać się nonsensem, jednak dla firm działających w konkretnym regionie np. hoteli, b&b, restauracji, sklepów z produktami lokalnymi, zdobycie widoczności w wyszukiwarce Google, a w szczególności w wynikach ograniczających się do określonego obszaru staje się coraz bardziej istotne. Natomiast dla poprawienia pozycjonowania w SERP, stronie rezultatów Google, kluczową rolę odgrywa aktywacja lokalnego SEO, procesu optymalizacji swojej strony internetowej, który dąży do podniesienia pozycji w wyszukiwarkach.

Zacznijmy od tego co oznacza w praktyce lokalne SEO i jak je uruchomić. Lokalne SEO stanowi odmianę nakierowaną na pozycjonowanie lokalne SEO i optymalizację strony internetowej. Jego punktem wyjściowym są oczywiście wszystkie podstawowe strategie mające na celu zwiększenie obecności w Internecie: zadaniem strony internetowej jest przyciągnięcie użytkowników i dlatego, miedzy innymi, należy obowiązkowo zadbać o estetykę jej interfejsu, również na urządzeniu mobilnym, krótki czas ładowania, stosowanie słów kluczowych w proponowanej treści (pomocnym narzędziem może być Google Keywords Planner) oraz o skuteczne teksty , dobrze jeśli przetłumaczone na kilka języków, jednak do tej kwestii powrócimy później.

Innym nieodzownym narzędziem dla lokalnego SEO jest, stworzony przez Big G, serwis Google My Business,  który umożliwia wszystkim kategoriom działalności handlowej bycie zlokalizowanym na wyszukiwarce i zarządzanie profilem w celu nawiązania relacji z użytkownikami. Rejestracja odbywa się bardzo szybko, potem jednak ważne jest, aby podać jak najwięcej informacji, począwszy od adresu i godzin otwarcia aż do danych kontaktowych. Jednocześnie należy pamiętać, aby odpowiadać na recenzje i krytyki. Tutaj znajdziecie przewodnik Google na temat działania serwisu.

Pozycjonowanie na poziomie lokalnym oznacza również zarządzanie, w jak najlepszy sposób, stronami na portalach takich jak Tripadvisor, Yelp i Foursquare oraz na sieciach społecznościowych. Idealnie byłoby, gdyby można było wykorzystać przynajmniej Instagrama i Facebooka. Przede wszystkim ten ostatni jawi się jako nieodzowne narzędzie przyciągające użytkowników na swoją stronę poprzez dzielenie się z nimi treściami takimi jak artykuły dotyczące danej branży handlowej. I tu właśnie pojawiają się, oprócz przemyślanych strategii content marketing, oferta treści w innych językach poprzez stworzenie strony wielojęzycznej, która pomoże we wzmocnieniu pozycjonowania na Google oraz zastosowanie narzędzi Facebooka umożliwiających dzielenie się przetłumaczonymi na kilka języków postami.

W istocie lokalne SEO nie wyklucza optymalizacji na poziomie międzynarodowym. Wprost przeciwnie, przede wszystkim dla hoteli i b&b, obie strategie powinny być stosowane równocześnie. Celem jest przyciągniecie uwagi jak najszerszego, posługującego się w różnych językach, grona odbiorców, i zainteresowanie ich firmą, która oferuje usługi na określonym terytorium. Jeżeli turysta poszukuje sklepu rzemieślniczego w danej okolicy w Rzymie,  bardzo ważne jest nie tylko to, aby ten sklep był widoczny na mapach, ale również, aby jego strona była dostępna w kilku językach.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *