Spis treści
- 1 Zalety marketing automation
- 2 Jak dobrze prowadzić kampanie z zakresu marketing automation?
- 3 Używaj odpowiedniego języka w każdej wiadomości e-mail
- 4 Zastosuj strukturę dla wzrokowców
- 5 Zawsze używaj call to action, czyli wezwania do akcji
- 6 Obiekty przyciągające uwagę są skuteczniejsze
- 7 Monitoruj wyniki Twoich wysyłek mailowych
- 8 Marketing automation to szansa, a nie wyzwanie
Automatyzacja e-mail pozwoli Ci wysyłać bezpośrednie i skuteczne wiadomości w celu poprawy wyników sprzedaży w Twojej firmie. Jeśli będziesz stosować się do kilku prostych rad, poświęcisz uwagę ekspansji zagranicznej, a więc tłumaczeniom online Twojej strony internetowej i podejmiesz właściwe decyzje, będziesz w stanie szybko osiągnąć założone cele sprzedażowe.
Zapewniamy tłumaczenia dla e-commerce
Marketing automation, czyli automatyczne wysyłanie dedykowanych wiadomości e-mail w zależności od zachowania użytkowników strony internetowej natychmiast i odczuwalnie daje oczekiwane efekty i zwiększa potencjał sprzedaży internetowej w Twojej firmie.
Kiedy użytkownik wyraża chęć otrzymywania wiadomości e-mail, na jego konto przychodzi e-mail powitalny z informacją o usłudze i call to action dotyczące różnych dostępnych opcji. Gdy zostaną spełnione pewne wymagania, wiadomości będą wysyłane automatycznie i będą skutecznie aktywizować Twoją listę adresową. Pamiętaj by zawsze używać najlepszych serwisów tłumaczeniowych – jest to szczególnie ważne gdy używasz platformy do marketing automation, ponieważ z pewnością nie chciałbyś, aby klient otrzymał wiadomość niepoprawną językowo.
Zalety marketing automation
Automatyczna wysyłka wiadomości e-mail jest doskonałym narzędziem marketingowym dla dowolnego sklepu internetowego, bloga czy firmowej strony internetowej, ponieważ treści docierają do tych osób, do których powinny dotrzeć i w momencie, w którym powinny dotrzeć. Oto najważniejsze kwestie:
- Marketing automation pozwala odpowiedzieć na potrzeby użytkowników w szybki i automatyczny sposób, tak aby w pełni wykorzystać potencjał zakupowy potencjalnego klienta.
- Możliwym jest połączenie automatyzacji e-mail ze stroną internetową i monitorowanie wyników, od ilości klików począwszy, a kończąc na bezpośredniej sprzedaży.
- Możesz zastosować złożone kryteria, aby spersonalizować każdy profil, tak aby wysyłać odpowiednie wiadomości – w zależności od takich czynników jak branża, zainteresowania, cele, wiek, etc.
- Maile automatyczne mogą stanowić część szerokiej kampanii marketingowej opartej na zachowaniu i reakcjach klientów.
- Nie musisz inwestować dużo czasu w tworzenie maili, ponieważ istnieją gotowe szablony. Możesz też korzystać z usług tłumaczy online, aby spersonalizować każdego maila w możliwie najlepszy sposób.
Rada: Powinieneś zarezerwować odpowiednią ilość czasu, aby stworzyć procedury i zidentyfikować wszystkie etapy ścieżki Twoich klientów.
Przeczytaj:
Dobra komunikacja podstawą rozwoju biznesu
Jak dobrze prowadzić kampanie z zakresu marketing automation?
Marketing automation nie polega na stworzeniu newslettera i wysłaniu go do wszystkich użytkowników zapisanych na listę adresową. Tak jak w wypadku SEO i innych narzędzi marketingowych, maile automatyczne muszą być optymalizowane, aby osiągnąć oczekiwaną skuteczność.
Używaj odpowiedniego języka w każdej wiadomości e-mail
Techniki copywritingu i strategie sprzedażowe muszą iść w parze z odpowiednim projektem graficznym. Zawsze przeglądaj tłumaczenia online, tak aby każdy e-mail zawierał poprawną treść bez błędów czy niejasności.
Zastosuj strukturę dla wzrokowców
Tak zwani “wzrokowcy” szybko przeglądają informację zawartą w wiadomościach e-mail, nie wczytując się w tekst. Jeśli chcesz przyciągnąć uwagę klientów musisz wziąć to pod uwagę i przygotować atrakcyjną zawartość, aby skutecznie wzbudzić zainteresowanie.
Zawsze używaj call to action, czyli wezwania do akcji
Nawet w wypadku maila powitalnego powinieneś skorzystać z okazji nawiązania kontaktu z klientem i umieścić w miejscu linku w formie tekstowej przycisk call to action, aby zwiększyć prawdopodobieństwo jego kliknięcia.
Obiekty przyciągające uwagę są skuteczniejsze
Warto poświęcić czas na wymyślenie tytułu, który przyciągnie użytkownika, aby ten otwierał Twoje wiadomości e-mail. Istnieją różne techniki redagowania przyciągających uwagę tematów, jednak zawsze będą one zależeć od produktu, usługi czy działania, które będziesz chciał wywołać. Weź pod uwagę, że w różnych językach (a nawet w jednym języku) istnieją różne sformułowania, w związku z czym jeśli chcesz użyć pomysłowego związku frazeologicznego, istniejącego w innym języku, najlepiej będzie jeśli poszukasz tłumacza, który odda esencję przekazu.
Sprawdź:
Nisze do zagospodarowania w e-handlu w 2019
Monitoruj wyniki Twoich wysyłek mailowych
Większość narzędzie do marketing automation pozwoli Ci śledzić statystyki Twoich wysyłek, uwzględniających takie kwestie jak: liczba osób, które otworzyły wiadomość, liczba klików, geolokalizacja Twoich odbiorców, etc.
Marketing automation to szansa, a nie wyzwanie
W odróżnieniu od newsletterów i pojedynczych mailingów, w których maile wysyłane są do wszystkich kontaktów listy adresowej, maile automatyczne są wysyłane do wybranych użytkowników, którzy spełniają określone kryteria, tak aby wiadomość była bardziej sprecyzowana i skuteczna. Jeśli masz sklep internetowy, marketing automation to potężne narzędzie, które możesz uruchomić od ręki i zacząć mierzyć efekty.
P.S. W TurboTłumaczeniach możesz zamówić tłumaczenia marketingowe!
Zobacz również:
Lokalizacja językowa – co to takiego i dlaczego jej potrzebujesz?
Zapewniamy tłumaczenia dla e-commerce