Jak uruchomić sklep internetowy w Shopify?

Jak uruchomić sklep internetowy w Shopify?

Wraz z pojawieniem się platform takich jak Shopify, rozpoczęcie działalności w e-commerce nigdy nie było łatwiejsze. Należy jednak dobrze przygotować się do uruchomienia sklepu internetowego. Oto kilka wskazówek, których należy przestrzegać, aby jak najlepiej przygotować się do wejścia w świat e-commerce.

Tłumaczenia? Zamawiaj online!

Sklep internetowy to biznes jak każdy inny

Jak w każdym biznesie trzeba będzie przewidzieć jakiego dochodu i zysków można się po nim spodziewać. Nie trzeba pisać kilkudziesięciu stron biznesplanu, ale jego uproszczona wersja w postaci planu jest bardzo wskazana.

Weźmy przykład najlepszych biznesplanów – unikajmy tradycyjnych błędów w planowaniu, takich jak niedoszacowanie kosztów lub przeszacowanie obrotów lub wzrostu popytu. Celem tego mini-biznesplanu jest spisanie sobie na papierze:

  • Jak istotny jest Twój udział w rynku (konkurencja, trendy, liczba zapytań w wyszukiwarce Google na kluczowe dla Twojego biznesu frazy).
  • Prawdziwe opinie na temat koncepcji lub produktu, jakie możesz usłyszeć od potencjalnych klientów – zrób ankietę wśród znajomych, przyjaciół i rodziny i poproś o w pełni szczerą opinię.
  • Lista kompetencji, z których trzeba korzystać prowadząc sklep internetowy – jak zamierzasz je pozyskać? Wyszkolisz się? Zatrudnisz pracowników? Poszukasz podwykonawców?
  • Tabela wykorzystania zasobów oraz tymczasowy rachunek zysków i strat.
  • 100-dniowy plan działania.

Stwórz nazwę i logo swojej marki bezpośrednio na Shopify

Nadszedł najzabawniejszy, ale nie mniej ważny etap określenia nazwy Twojego sklepu internetowego. Musisz stworzyć podstawy swojej marki – nazwę i logo.

Aby to zrobić, należy sporządzić „kreatywny brief” odpowiadający na pytania – Jaki jest cel? Jak wygląda konkurencja? Co z pozycjonowaniem w Google? Lista produktów, które mają kojarzyć się z Twoją marką? Przeprowadź burzę mózgów i sprawdź w Google co już istnieje, aby uniknąć niezamierzonego kopiowania istniejącego sklepu. W skrócie sporządź niewyczerpującą listę potencjalnych nazw dla Twojego sklepu. Skorzystaj również z usług internetowego biura tłumaczeń, aby upewnić się, że nazwa ta będzie właściwie używana za granicą.

Działaj efektywnie – nazwa, która jest zbyt długa lub zbyt skomplikowana nie zostanie zapamiętana przez klientów. Dlatego wybór odpowiedniej nazwy jest kluczowy. Klienci powinni mieć możliwość łatwego jej zapamiętania, aby mogli o niej rozmawiać ze znajomymi. Możesz użyć generatora nazw dostarczonego przez Shopify. Sprawdź czy wcześniej wybrane przez Ciebie nazwy są dostępne i zarezerwuj je.

Na koniec, sama nazwa firmy nie wystarczy. Sklep potrzebuje również logo. Na szczęście Shopify zapewnia darmowe narzędzie do tworzenia logo. Nie trzeba więc spędzać godzin w Photoshopie lub zadowalać się źle zaprojektowanym logo w PowerPoint. Shopify pozwala Ci rozpocząć przygodę z profesjonalnym wizerunkiem Twojego sklepu, który wzbudzi zaufanie przyszłych potencjalnych klientów i wygeneruje jak największą sprzedaż.

Uruchomienie sklepu na Shopify jest bardzo ułatwione przez darmowe narzędzia, jakie oferuje ta platforma. Dzięki Shopify wystartujesz łatwo i szybko. Jeśli jesteś na początku swojej przygody ze sprzedażą online, możesz spróbować metody dropshippingu np. na AliExpress.

Jeśli potrzebujesz tłumaczenia e-commerce koniecznie napisz do TurboTłumaczeń!

Powiązane publikacje:

Jak zwiększyć sprzedaż w serwisie e-bay?

Sprzedaż na Amazonie – 5 porad, jak zrobić to dobrze

Jak sprzedawać na Amazon i zwiększyć obroty w firmie?

Tłumaczenia? Zamawiaj online!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ta strona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia lepszej zawartości, bezpiecznej pracy oraz do celów statystycznych. Korzystanie z plików można wyłączyć w ustawieniach przeglądarki internetowej. Klikając „Akceptuję” lub zamykając ten komunikat, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie Polityka prywatności i plików cookies.