Jak rozwijać agencję eventową dzięki ekspansji usług na rynki zagraniczne?

Dodany przez Mariusz


Opublikowany grudzień 13, 2018


Case_study_eventfactory

W Agencji event-factory od ponad 13 lat z sukcesem dostarczamy kompleksowych i profesjonalnych rozwiązań w zakresie organizacji eventów, konferencji, kongresów, spotkań firmowych, akcji promocyjnych oraz wydarzeń specjalnych, zarówno w kraju jak i poza jego granicami. Na swoim koncie mamy realizacje w 542 lokalizacjach w Polsce i 11 krajach Europy i Azji. Wierzymy, że nic tak skutecznie nie czyni odbiorcy ambasadorem produktu, jak bezpośrednie uczestnictwo w wydarzeniu. Pod warunkiem, że jest to doskonale przygotowane wydarzenie i zrobione z pomysłem. Takie, które odwołuje się do emocji i jest gwarancją niezapomnianych wspomnień. Po prostu event, o którym chce się opowiadać.

Skąd pomysł na takie usługi? Jakie były początki firmy?

Jesteśmy związani są z rynkiem eventów od ponad 20 lat. W tym czasie kierowaliśmy produkcjami Krakowskiego Biura Festiwalowego, gdzie odpowiadaliśmy za realizację największych imprez masowych w Polsce i za granicą. Na swoim koncie mamy również sukces najbardziej rozpoznawalnych marek festiwalowych Krakowa, spotkań dyplomatycznych najwyższego szczebla, a także udział w organizacji Światowych Dni Młodzieży, w których udział wzięło ponad 3 mln pielgrzymów z blisko 200 krajów świata. Te doświadczenia sprawiły, że założona przez nas marka event-factory od samego początku posługiwała się wyjątkowym, niedostępnym dla większości agencji know-how w zakresie kierowania dużymi produkcjami festiwalowymi, zarządzania budżetami produkcyjnymi, koprodukcji telewizyjnych oraz organizacji imprez masowych na wielką skalę.. Od lat skuteczne przenosimy tę wiedzę, umiejętności i rozwiązania także na grunt wydarzeń korporacyjnych i firmowych.

Jak Wasze usługi rozwijają się w kierunku międzynarodowości?

Polskie agencje eventowe postrzegane są na świecie jako kreatywne, solidne i godne zaufania, co w połączeniu z konkurencyjnymi stawkami plasuje nas w czołówce tego typu usług na arenie międzynarodowej. To dla nas duża szansa, a zarazem wyzwanie.

Prowadzimy szereg rozmów z partnerami za granicą i współpracujemy z zagranicznymi dostawcami. Jesteśmy także członkiem MPI, globalnej społeczności skupionej wokół przemysłu spotkań, pozwalającej na skuteczny przepływ wiedzy i dzielenie się doświadczeniami podobnych firm z całego świata.

Jakie wyzwania stawia przed Wami obsługa klientów w językach obcych?

Ekspansja na obce rynki wymaga od nas nie tylko profesjonalizmu w realizacji eventów, ale także wniknięcia w specyfikę danego kraju i poznanie jego potrzeb. A to wszystko zaczyna się od komunikacji. To ona wpływa na pierwsze wrażenie i często decyduje o dalszych losach współpracy. Kładziemy szczególny nacisk na to, aby stała na najwyższym poziomie, w czym pomagają nam także profesjonalne tłumaczenia.

Czy planujecie ekspansję zagraniczną? Jeżeli tak to jakie języki bierzecie pod uwagę i dlaczego akurat te?

Ekspansja usług za granicę jest nieodłącznym elementem rozwoju naszej agencji. Poszerzanie sieci kontaktów i nowe doświadczenia na rynkach, które do niedawna były dla nas obce pozwalają budować markę międzynarodową, godną zaufania bez względu na kraj, w którym realizujemy projekty. Event marketing z roku na rok jest coraz bardziej doceniany przez polskie firmy. Nie inaczej jest za granicą. Mamy na swoim koncie szereg realizacji w Europie Zachodniej, ale także prowadzimy aktywną ekspansję usług na kraje Europy Środkowo-Wschodniej. W przyszłości chcielibyśmy się również pojawić na Dalekim Wschodzie.

Trzy zdania z poradą dla młodych firm, które chcą zdobyć świat :)

Ekspansja międzynarodowa jest dzisiaj swoistym „must have” w strategii dynamicznych firm. W czasach globalnej konkurencji stanowi nieodłączny element sukcesu. Ważne żeby znać swoją wartość i być pewnym tego, co się robi. Polskie firmy wyróżniają się profesjonalizmem na tle Europy i z powodzeniem dostarczają rozwiązań na światowym poziomie. Trzeba tę szansę i możliwości skutecznie przekuwać w czyn.

Wywiadu udzielili założyciele agencji event-factory.

Konrad Koper

Posiada ponad 20 lat doświadczenia w branży eventowej. Zdobywał je m.in. w MAR Galicja i Krakowskim Biurze Festiwalowym. Producent największych wydarzeń kulturalnych w Polsce, specjalizujący się w organizacji imprez masowych. Jeden z założycieli agencji event-factory, w której odpowiada za pion Creative & Client Services.

 

Sebastian Godula

Doświadczony producent i event manager. Działając od 20 lat w branży odpowiadał za realizację ponad pięciuset wydarzeń w Polsce i za granicą, w tym przeszło stu o charakterze masowym. Poprzednio związany z MAR Galicja, firmą Oknoplast i Krakowskim Biurem Festiwalowym. Jeden z założycieli agencji event-factory, w której kieruje pionem Operations & Event Management.

www.event-factory.pl