Jak rozpocząć zagraniczną sprzedaż w branży e-commerce? Na przykładzie TurboTłumaczenia i platforma Droplo

zagraniczna sprzedaż w branży e-commerce - turbotlumaczenia.pl

Wejście na zagraniczny rynek w handlu internetowym to krok, na który zazwyczaj mogą sobie pozwolić jedynie duże, dobrze prosperujące sklepy. Żyjemy jednak w czasach niespotykanego wcześniej rozwoju wszelkiego rodzaju aplikacji, które na różne sposoby ułatwiają nam codzienność – zarówno prywatną, jak i tę biznesową. Wykorzystanie odpowiednich narzędzi może znacząco obniżyć próg wejścia ze swoim biznesem za granicę, otwierając te drzwi również dla małych i średnich przedsiębiorstw. Oczywiście żaden serwis nie wykona za Ciebie całej pracy, ale wybranie odpowiedniej usługi może znacznie przyspieszyć i zoptymalizować Twoje działania.

Dowiedz się więcej o Droplo

Tłumaczenie sklepu internetowego – wyzwanie dla firmy i szansa na rozwój

Powiedzmy sobie szczerze – gdy wchodzimy na zagraniczny rynek, angielska wersja językowa sklepu to zdecydowanie za mało – chyba, że mowa akurat o Wielkiej Brytanii czy USA. Zazwyczaj jednak konieczne jest specjalistyczne tłumaczenie obcego języka, a w przypadku polskich sklepów przeważnie mówimy tu o krajach ościennych czyli Czechach, Niemczech, Słowacji czy Litwie. Globalna sieć powiązań gospodarczych sięga też jednak dużo dalej i obejmuje w zasadzie zarówno cały obszar europejski, jak i coraz częściej również afrykański i azjatycki.

Kwestie językowe dodatkowo komplikuje fakt złożoności i konieczności odpowiedniej optymalizacji wszystkich treści na stronie pod kątem SEO. Tak naprawdę jest to rzecz, od której powinno się zacząć. Rozpoczęcie sprzedaży za granicą wiąże się z koniecznością uwzględnienia różnych lokalnych zróżnicowań w wyszukiwarkach w określonym kraju (w niektórych krajach ludzie chętnie korzystają chociażby z Binga).

Często użytkownicy wpisują również odmienne słowa kluczowe w poszukiwaniu tych samych informacji. To zróżnicowanie może mieć miejsce również w obrębie jednego kraju – dobrym przykładem są chociażby Niemcy, z mocno zdywersyfikowanym językiem w poszczególnych landach. Po weryfikacji faktycznych danych i dodatkowo wzięciu pod uwagę różnych uwarunkowań kulturowych (np. różnic w interpretacji słów, slangu itp.), można rozpocząć tłumaczenie sklepu, które z czasem zagwarantuje Ci odpowiedni ruch na stronie.

TURBOtłumaczenia – turbopewne usługi (sprawdź opinie!)

A może Twój biznes dociera nawet na drugi koniec świata, do Chin, Korei lub Azerbejdżanu? W TURBOtłumaczeniach przetłumaczysz swój sklep od A do Z, również pod kątem technicznego SEO w ponad 60 językach. Jeśli potrzebujesz przekładu w niszowym języku, nie będzie to już problemem. Nasi specjaliści zadbają o słowa kluczowe, lokalizację językową i widoczność Twojej strony.

Tłumaczeniem sklepu internetowego zajmuje się wyspecjalizowany tłumacz lub native speaker – czyli osoba, dla której wybrany język jest językiem ojczystym. Dzięki temu zyskujesz dodatkową pewność, że treści w Twoim sklepie będą uwzględniały normy i niuanse kulturowe, a tłumaczenie nie będzie bezpośrednie tylko naturalne, co w rezultacie przyniesie Ci lepsze efekty w pozyskiwaniu nowych klientów. Cały zakres swojego przekładu możesz wygodnie wycenić z domu, po prostu wypełnij nasz TURBOformularz i gotowe. Usługa tłumaczenia przez internet jest u nas TURBOwygodna i TURBOszybka.

Inteligentny e-commerce za granicą – odkryj możliwości dropshippingu

Wspomnieliśmy o wyzwaniu pod kątem tłumaczenia i technicznego przekładu, ale przecież wejście na nowy rynek to duży test dla każdej firmy również na innych polach – np. w logistyce, marketingu czy finansach. Warto więc szukać możliwości redukowania kosztów przy jednoczesnym podwyższaniu standardów funkcjonowania sklepu.

Jedną z takich możliwości jest dropshipping – model, który w ostatnich latach mocno zyskał na popularności i znacząco przyczynił się do rozwoju handlu w sieci. W skrócie pozwala on sprzedawać towary de facto bez konieczności posiadania miejsca przechowywania stanów magazynowych. Przedsiębiorca skupia się na promowaniu i rozwoju swojego e-biznesu, a hurtownia zajmuje się wysyłką produktów pod wskazany adres. Zysk sprzedawcy to marża, którą narzuca do produktu w swoim sklepie.

Największym plusem takiego rozwiązania jest fakt braku fizycznej inwestycji w towar, co pozwala niejako przetestować różne możliwości pod kątem asortymentu i zainteresowania nim na danym rynku. Dopóki produkt nie zostanie sprzedany, nie ponosisz żadnych kosztów, dzięki czemu znacząco redukujesz koszty i tak już sporego przedsięwzięcia, jakim jest zagraniczna ekspansja.

Gotowa baza produktów i dostawców różnych kategorii – jak działa dropshipping w Droplo?

Jednym z narzędzi, które może ułatwić Ci przetestowanie różnego rodzaju towarów jest jeden z naszych TURBOpartnerów – platforma hurtowa B2B online Droplo umożliwiająca wzajemne integracje pomiędzy sprzedawcami i dostawcami w Internecie.

Jeśli Twoja firma działa na oprogramowaniu typu PrestaShop, WooCommerce, Shoper, BaseLinker, RedCart lub Allegro, możesz w prosty sposób zintegrować je z dostępnymi hurtowniami i przeglądać gotową bazę produktów z różnych kategorii. Od ogrodu, przez dom, po motoryzację. W aplikacji znajdziesz blisko milion artykułów, które po nawiązaniu współpracy z wybranym producentem, możesz kilkoma kliknięciami wyeksportować do swojego sklepu. Co istotne, wszystkie dane na temat produktów są cyklicznie aktualizowane online, Twój system nie musi nic przetwarzać. Platformę możesz przetestować za darmo.

Dowiedz się więcej o TURBOpartnerze

Turbotłumaczenia + Droplo – zobacz, jak ułatwić sobie pracę!

Wejście ze swoim sklepem na zagraniczny rynek to duże przedsięwzięcie. Gdy już zdecydujesz się na nie, pamiętaj, że do swojej dyspozycji masz szybkie i proste w obsłudze platformy, które mogą znacznie usprawnić Twoją pracę, a co najważniejsze – pozwolą zaoszczędzić dużo czasu. W końcu o to w tym wszystkim chodzi – czas to pieniądz, a pieniądz to jeden z ważniejszych z czynników (dla niektórych najważniejszy), dla których prowadzimy swoje biznesy. Zyskujesz szybszy rozwój i zaawansowane integracje, które łączą dostawców i sprzedawców. Co najważniejsze, oba rozwiązana dbają o bezpieczeństwo Twoich danych, co w dobie rosnących cyberzagrożeń staje się jeszcze ważniejsze.

Napisz do nas. Wycenimy tłumaczenie Twojej strony!

    Ta strona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia lepszej zawartości, bezpiecznej pracy oraz do celów statystycznych. Korzystanie z plików można wyłączyć w ustawieniach przeglądarki internetowej. Klikając „Akceptuję” lub zamykając ten komunikat, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie Polityka prywatności i plików cookies.