Jak na rynku globalnym skutecznie sprzedawać dekoracje ścienne?

Dodany przez Mariusz


Opublikowany styczeń 24, 2019


Coloray_cs

Skąd pomysł na taką usługę? Jakie były początki firmy?

Samoprzylepne dekoracje na ścianę to rynek ciekawy i posiadających wielki potencjał. Jeśli dodać do tego nowoczesne rozwiązanie, jakim jest samoprzylepna fototapeta, wchodzimy w nowy sektor tego rynku i pomagamy go rozwijać, a z czasem możemy stać się stroną narzucająca trendy. Koniecznym jest jasne określenie swoich zamierzeń i możliwych do osiągnięcia celów.

Jak usługa rozwijała się w kierunku międzynarodowości?

Od początku istnienia marki celowaliśmy w sprzedaż międzynarodową. Wyjściowo zadbaliśmy o wersję polską naszego sklepu, następnie powstała wersja anglojęzyczna. Start na rynku zagranicznym ułatwiła nam początkowa sprzedaż w serwisach zewnętrznych, które najwięcej klientów przyciągały zza oceanu. Własny sklep powstał po ocenie sprzedaży z tych serwisów. Wyboru dalszych wersji językowych strony dokonywaliśmy początkowo na zasadzie wyboru najpopularniejszych języków, z czasem obserwując ruch na sklepach.

Jakie wyzwania stawia przed Wami obsługa klientów w językach obcych?

Klienci w dzisiejszych czasach oczekują szybkiej reakcji na zapytanie, chcieliby aby sprzedawcy byli dostępni do kontaktu niemal w każdym momencie. Szczególnym wyzwaniem przy międzynarodowej sprzedaży jest nie tyle bariera językowa, ile strefy czasowe. Należy brać pod uwagę, że klienci mogą do nas pisać np. w porze nocnej. Co do samej bariery językowej – sprzedaż zagraniczna wymaga zatrudnienia osób znających języki obce oraz zapewnienia informacji dot. produktów i usług we wszystkich używanych językach, we wszystkich kanałach sprzedaży online, także np. social media.

Jak wygląda u Was proces wdrażania nowej wersji językowej?

Decyzja zapada na podstawie obserwacji ruchu na stronach sklepów. Następnie rezerwujemy domenę i zlecamy wykonanie odpowiednich prac programiście oraz tłumaczenie istniejących opisów produktowych i pozostałej zawartości strony na dany język. Po wdrożeniu warto zrobić testy.

Poproszę o 3 zdania z poradą dla młodych firm, które chcą zdobyć świat. :)

Początki są zawsze trudne, ale inwestycja opłaci się jeśli będzie poprzedzona badaniem rynku. Znajdź swoją niszę i działaj odważnie, jednak ciągle sprawdzając co dzieje się na rynku i w jakim jego miejscu się znajdujesz.

Wywiadu udzieliła:

Kornelia Krzysiek

Brand Manager COLORAY.PL odpowiada, za współtworzenie strategii marki, wsparcie działu sprzedaży oraz koordynację studio graficznego.

Wcześniej obejmowała stanowisko kierownika Biura Obsługi Klienta w jednej z czołowych polskich drukarni internetowych. W branży drukarskiej nieprzerwanie od 6 lat. 

www.coloray.pl