Content marketingowy a tłumaczenia – czy to idzie w parze?

Po co tworzyć content marketingowy? Po to, aby zwiększyć popularność swojej marki. Dobra firma to taka, która oferuje nie tylko wysokiej jakości produkty i usługi, ale i wartościowe treści. Dowiedz się, czym jest content marketing i w jaki sposób może Ci on pomóc w dotarciu do nowych klientów i zwiększeniu sprzedaży. Również za granicą.

TURBOtłumaczenia marketingowe – zamawiaj online w ulubionych kapciach

Content marketing – co to takiego?

Co to jest content marketing? To jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Polega na długotrwałym budowaniu relacji z odbiorcami poprzez tworzenie i dystrybucję wartościowych dla nich treści. Są to nie tylko materiały tekstowe, ale również te wizualne i multimedialne. Strategia ta opiera się na komunikacji z konsumentami – identyfikacji ich potrzeb i proponowaniu określonych rozwiązań. Jej celem jest przyciągnięcie uwagi sprecyzowanej grupy odbiorców i zachęcenie ich do określonych działań (np. kupna produktu lub rejestracji na stronie).

Skuteczny content marketing

Content marketing pozwala na zwiększenie ruchu na stronie, generowanie leadów, budowę zaufania do marki i poprawę pozycji firmy w wyszukiwaniach. Co ciekawe, jest w tym bardzo skuteczny. Dlaczego? Ponieważ klienci odnoszą dzięki niemu realne korzyści w postaci kapitału intelektualnego. Udostępnianie wysokiej jakości informacji przykuwa uwagę odbiorcy i sprawia, że decyduje się on na uzupełnienie formularza kontaktowego, subskrypcję newslettera, a nawet i kupno danego produktu lub usługi.

Jak wygląda content marketing?

Informacja jest więc kluczowym elementem content marketingu. To ona wywiera największy wpływ na odbiorcę. Aby odpowiednio ją dostosować, trzeba poznać i zrozumieć swojego klienta. Wartościowy content powinien być wiarygodny, unikatowy i uniwersalny. Co więcej, musi pomagać w rozwiązaniu danego problemu lub udzielać odpowiedzi na nurtujące pytania. Nie powinien odnosić się do pojedynczych osób, lecz do określonej grupy odbiorców.

Formy content marketingu

Informacja może być przekazywana na wiele sposobów. Są to nie tylko treści pisane, ale również audiobooki, materiały video, artykuły, ebooki, infografiki, blogi, podcasty i wiele innych. Kanałów dystrybucji jest więc naprawdę sporo. Pamiętaj o tym, że ciekawa forma to nie wszystko. Równie ważne jest dostosowanie materiałów do konkretnej grupy odbiorców i udostępnianie ich w wysokiej jakości. Wybór kanałów dystrybucji zależy również od branży, konkurencji, zasobów i środków danej firmy.

Content marketing a słowa kluczowe

Innym ważnym elementem content marketingu są słowa kluczowe. Na ich podstawie planowane są treści na bloga, które ułatwiają pozyskiwanie ruchu z Google. Artykuły powinny być wysokiej jakości i zachęcać do pozostania na stronie. Jeżeli chodzi o same słowa kluczowe – wpisy powinny je wzmacniać i być nimi nasycone. 

Należy jednak uważać, aby nie spowodować kanibalizacji z innymi artykułami lub podstronami w obrębie serwisu. Jeżeli będziesz stosował się do tych informacji, istnieje duża szansa, że Twoja strona znajdzie się na wysokich pozycjach w Google. Co za tym idzie, więcej osób ją zauważy i zaznajomi się z oferowanymi przez ciebie produktami czy usługami. Czego chcieć więcej?

Gotowy content – co dalej?

Stworzyłeś wartościowy i oparty o słowa kluczowe artykuł. Co teraz? Zadbaj o to, aby Twoja treść dotarła do potencjalnych odbiorców. Możesz to zrobić poprzez wrzucenie postów na portale społecznościowe. Napisz krótki i zachęcający opis i umieść link do swojego wpisu. 

Nie zapomnij obserwować reakcji użytkowników i czytać ich komentarzy. Dzięki nim dowiesz się, czy Twoje treści rzeczywiście są dla nich ważne lub zawierają odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Jeżeli chcesz poszerzyć grono swoich klientów i dotrzeć do zagranicznych odbiorców, możesz przejść do następnego kroku i przetłumaczyć swój content.

Content marketing w innym języku

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, content marketing polega na tworzeniu i dystrybucji wartościowych treści dla określonej grupy odbiorców. Jak to wygląda w przypadku gdy chcesz dotrzeć do klientów zagranicznych? Po pierwsze, zanim zdecydujesz się na taki krok, upewnij się, że content w Twoim ojczystym języku działa (czyli podnosi się pozycja strony w Google, zwiększa się ruch i konwersja).

Jeżeli efekty są widoczne, to przejdź do następnego etapu i dokładnie przeanalizuj rynek, na którym chcesz działać. Zastanów się, czy Twoje treści powinny być tworzone tylko w języku angielskim, czy może w języku ojczystym dla danego kraju. Przyjrzyj się swoim potencjalnym odbiorcom i ich lokalizacji. Nie zapomnij też o sprawdzeniu konkurencji. Wszystko to jest niezbędne do przygotowania odpowiedniej strategii content marketingowej.

Słowa kluczowe i ich tłumaczenia

Zastanawiasz się pewnie, jak zadbać o optymalizację SEO treści publikowanych w innym języku. Przede wszystkim musisz pamiętać o odpowiednim tłumaczeniu słów kluczowych. Istnieją frazy, których nie powinno się dosłownie tłumaczyć, gdyż nie są one w ten sposób wpisywane w wyszukiwarkę Google. 

Dla przykładu klienci z Niemiec chcąc wyszukać hasło “regeneracja felg” nie wpiszą “randsaumregeneration” (dosłowne tłumaczenie z języka polskiego na niemiecki), lecz “alufelgen reparatur”. Użycie w tekstach błędnie dobranych słów kluczowych z pewnością spowoduje, że Twoje treści nie dotrą do zagranicznych odbiorców. Ważne jest więc, aby skorzystać z pomocy specjalisty.

Tłumaczenia marketingowe – czyli jakie?

Z tłumaczeniem słów kluczowych i pozostałych treści marketingowych najlepiej zgłosić się do odpowiedniego biura tłumaczeń. Przy tego typu przekładach ważna jest znajomość kultury danego kraju, w którym zlokalizowana jest Twoja grupa docelowa. 

Treść powinna być do niej odpowiednio dostosowana w taki sposób, aby nikogo nie urazić. Istotna jest również znajomość odpowiednich zamienników używanych wobec słów, których nie powinno się dosłownie tłumaczyć. Warto również zwrócić uwagę na wszelkie idiomy czy powiedzenia. Należy je przetłumaczyć tak, aby zachowały swoje pierwotne znaczenie.

Cennik – tłumaczenia marketingowe 

Swoje tłumaczenia marketingowe możesz zlecić w łatwy i szybki sposób oraz co najważniejsze całkowicie online. Jak to zrobić? Wystarczy zamówić TURBOtłumaczenie.  Zastanawiasz się pewnie, jak wygląda cennik takiego tłumaczenia. Nasze biuro, zamiast standardowego cennika oferuje darmową TURBOwycenę. Jedyne co musisz zrobić, to wkleić tekst lub przesłać plik, który chcesz przetłumaczyć i wybrać interesujący Cię język. Podczas zamawiania zlecenia w okienku po prawej stronie na bieżąco będziesz widział zmieniający się koszt. TURBOproste, prawda?

Content marketingowy – zadbaj o odpowiednie tłumaczenia

Wiesz już, czym jest content marketingowy, i dlaczego jest tak ważny. Pozwala on na pozyskanie i zatrzymanie potencjalnych klientów, poprzez tworzenie i publikowanie atrakcyjnych i wartościowych treści. Dodatkowo content marketing jest kluczem do uzyskania wysokiej pozycji w rankingach Google. Co ważne, jest przydatny również wtedy, gdy firma planuje wejście na rynki zagraniczne. Taki content wymaga wtedy odpowiednich tłumaczeń, z którymi chętnie Ci pomożemy.

Tłumaczenia pod content marketing

Ta strona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia lepszej zawartości, bezpiecznej pracy oraz do celów statystycznych. Korzystanie z plików można wyłączyć w ustawieniach przeglądarki internetowej. Klikając „Akceptuję” lub zamykając ten komunikat, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie Polityka prywatności i plików cookies.