5 rad jak zarządzać firmową stroną na Facebooku

Promowanie swojej pracy w Internecie obecnie stało się koniecznością dla wszystkich firm. Niezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym przedsiębiorcą, czy Dyrektorem Generalnym startupu, niekorzystanie z sieci społecznościowych, które pozwalają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, w znaczący sposób wpływa na zmniejszenie możliwości rozwoju twojej działalności.  Posiadający 2,2 miliardów zarejestrowanych użytkowników Facebook jest doskonałym narzędziem, aby rozpocząć promocję własnej marki, jednak zarzadzanie stroną na Facebooku to nie to samo co zarządzanie swoim profilem. Poniżej przedstawiam 5 rad, jak najlepiej wykorzystać narzędzia promocyjne oferowane przez portale społecznościowe Marka Zuckerberga.

Wygląd ma znaczenie


Pierwsze wrażenie na Facebooku jest bardzo ważne i dlatego należy przykładać szczególną uwagę do obrazu profilowego i obrazu do okładki. Jako obraz profilowy można wstawić logo firmy, najlepiej o prostej i łatwej do odróżnienia konstrukcji, ale przede wszystkim w dobrej rozdzielczości. W przypadku obrazu do okładki istnieje więcej opcji: można wstawiać zdania, publikować zdjęcia, filmiki prezentacyjne oraz dokonywać częstych zmian. Ważne jest, aby wszystkie zamieszczone na stronie elementy graficzne były zgodne z profilem działalności firmy i zachowywały określoną spójność stylistyczną.

Jednak wygląd to nie wszystko

Zaprojektowanie atrakcyjnej wizualnie strony na Facebooku, ale bez interesującej treści to duży błąd. Użytkowników trzeba zaangażować, dzieląc się z nimi informacjami na temat nowych produktów, celów, zarówno tych osiągniętych, jak i tych do realizacji lub przesyłając linki wraz z krótkim opisem  (maksymalnie 100 znaków). Warto też udostępniać artykuły i bardziej szczegółowe wiadomości dotyczące branży handlowej, w której działa firma. Należy jednak zachować umiar: nie powinno się publikować więcej niż dwa posty dziennie.

Interakcja to podstawa

O tym, co pojawi się na tablicy użytkowników Facebooka, decyduje stale aktualizowany algorytm, który po ostatnich zmianach,  wybiera treści i nadaje priorytet postom, które zebrały dużą ilość komentarzy. Dlatego należy zachęcać odbiorców do interakcji poprzez zadawanie im pytań, zapraszanie do wzięcia udziału w sondażach oraz odpowiadając na komentarze i prywatne wiadomości, również i przede wszystkim te negatywne.

Wykorzystać możliwości memów

Memy są komunikatami o wirusowym charakterze, najczęściej w formie zabawnych obrazków, które często zamieszczane są na tablicach portali społecznościowych. Ich głównym zadaniem jest rozśmieszenie odbiorcy, jednak memy mogą służyć również do reklamowania marek i produktów. Kluczowy składnik to ironia: jej celem jest jak najszersze rozprzestrzenienie przekazu reklamowego posługując się w tym celu  grą słów bądź aluzją. Nie jest to łatwe zadanie, jednak chwytliwy mem przyciąga na stronę bardzo dużą liczbę użytkowników.

Diabeł tkwi w szczegółach

Szczegóły mają kluczowy wpływ na jakość zarządzania stroną. Należy więc zadbać o to, aby historia firmy jasno i zwięźle przedstawiała oferowane usługi oraz misję firmy, zaś zakładka informacje zawierała zawsze aktualne dane kontaktowe. Pisząc posty należy pamiętać o gramatyce. Błędne użycie apostrofu może poważnie wpłynąć na wiarygodność firmy.

Rada bonus

Jeżeli chcecie wypromować waszą firmę również za granicą, skorzystajcie z funkcji „Post w wielu językach” dostępnej w ustawieniach strony. Umożliwia ona pisanie wielojęzycznych postów. Następnie Facebook wyświetli tekst w języku użytkownika. A Jeżeli tłumaczenie nie jest waszą mocną stroną, z pomocą przyjdzie TurboTłumaczenia.pl

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

<